19 mars: Skogen och mångfalden – hot, möjligheter och utmaningar

Välkommen till en öppen, biljett- och kostnadsfri föreläsning med Framtidsakademin på Uppsala Stadsbibliotek!

Skogen och mångfalden – hot, möjligheter och utmaningar

Joachim Strengbom föreläser om hur skogens biologiska mångfald påverkas av globala klimatförändringar samt vilka möjligheter skogen erbjuder för att också motverka dessa.

Joachim är docent vid institutionen för ekologi på SLU och forskar om skoglig naturvård, ekosystemskologi samt vad miljöförändringar innebär för skogens miljömässiga och ekonomiska värden.

Framtidsakademin är ett samarbete mellan Folkuniversitetet och CEMUS och arrangeras tillsammans med Stadsbiblioteket i Uppsala. Verksamheten finansieras med stöd från Folkuniversitetsföreningen.

Tid: 19 februari, kl 18-19
Plats: Uppsala stadsbibliotek, sal Malla.
Kostnad: Gratis och biljettfritt men först till kvarn (bra att vara på plats i tid då antalet platser är begränsat).

För mer om höstens program se: http://www.web.cemus.se/framtidsakademin/