20 oktober: Sista dag för webbregistrering Klimatet, energin och det moderna samhället

Registrering på denna kurs sker via www.studentportalen.uu.se. Tidsperiod for registrering: 2015-08-30 – 2015-10-20.

27 oktober kl. 10.15
Obligatorisk kursintroduktion Klimatet, energin och det moderna samhället, 7.5 hp, i Sydney-Alrutz-salen, Blåsenhus, von Kraemers Allé 1A, karta: www.blasenhus.uu.se/om-blasenhus/besok/hittahit.

Frågor och svar
Läs mer på www.uu.se/utbildning/antagning/efter-anmalan, www.uu.se/utbildning och www.uu.se/valkommen.

Hur går registreringen till?
– All registrering utom för masterprogrammet i hållbar utveckling sker via webbregistrering på www.studentportalen.uu.se

När kan jag tidigast registrera mig och när stänger den?
– Webbregistrering öppnar 10 augusti och stänger en vecka innan obligatorisk kursstart, se exakta tider ovan. Kom ihåg att innan dess svara ja via antagning.se. För reserver gäller särskilda regler.

Vad händer om jag missar registreringen?
– Om du missar webbregistreringen förlorar du din plats, kontakta daniel.mossberg@csduppsala.uu.se vid problem.

Hur och när ska jag registrera mig om man är reservantagen?
– Reservantagna och sent anmälda behöver närvara vid den obligatoriska kursintroduktion och erbjuds då att gå kursen i mån av plats.

Hur och när ska jag registrera mig om man är efterantagen?
– Se ovan.

Vem kontaktar jag på institutionen om jag har frågor?
– Kontakta studievägledare Amanda Johnson på susdev@geo.uu.se