28 sept: Shahram Khosravi om “Nationalstatens gränser i en migrerande värld”

Framtidsakademin: Shahram Khosravi om “Nationalstatens gränser i en migrerande värld”shahram_khosravi

Tid: Onsdag 28 september, 18.00-19.30
Plats: STADSBIBLIOTEKET, Svartbäcksgatan 17

Om gränser och gränsöverskridanden. Shahram kommer att föreläsa om skapandet av både synliga och osynliga gränser i samhället, samt vilka konsekvenser gränsskapandet resulterar i.
Sharam Khosravi är docent och lektor i socialantropologi vid Stockholms Universitet.

Tema Migration hösten 2016

Hur kan vi förstå och förhålla oss till en värld där människor migrerar? Vad driver människor på flykt och vad kan historien lära oss om migration och flyktingmottagande? Dessa frågeställningar behandlas i höstens föreläsningsserie, där du får möta fem framträdande röster.

Framtidsakademin är ett samarbete mellan CEMUS, Folkuniversitetet och Stadsbiblioteket i Uppsala. Verksamheten finansieras med stöd från Folkuniversitetetsföreningen.

Föreläsningarna arrangeras en onsdag varje måndag kl 18.00–19.30 på Stadsbiblioteket. De är kostnadsfria och öppna för allmänheten. Vi bjuder på frukt i pausen.

Välkommen att diskutera framtidens frågor med dagens forskare!