Anmälan, antagning, registrering och obligatoriska kursstarter vårterminen 2016

Viktiga datum och deadlines

9 december
Antagningsbesked med svarskrav: på eftermiddagen den 9 december kan du se ditt antagningsbesked på www.antagning.se. Kom ihåg att du måste svara ja för att behålla din plats. Gå in på Mina sidor för att läsa och svara på det.

15 december
Om du missat att ansöka till någon av våra kurser kan du göra en sen anmälan på www.antagning.se. En sen anmälan innebär att du kan gå kursen om det blir platser över, vilket varierar mellan olika kurser (t.ex. är det enklare att komma in på kurser som Värderingar, världsbilder och visioner jämfört med våra internationella kurser). Efter du gjort din sena anmälan så är nästa steg att komma till den obligatoriska kursintroduktionen för respektive kurs, se tider nedan.

18 december
Sista svarsdag – den 18 december kl. 24.00 är det sista chansen att svara på ditt antagningsbesked på www.antagning.se.

28 december
Andra antagningsbeskedet: på eftermiddagen den 28 december publiceras det andra antagningsbeskedet. Det behöver du inte svara på.

28 december
Webbregistrering öppnar på https://studentportalen.uu.se. Du hittar inloggningsuppgifter i utskicket från Uppsala universitet. Du behöver webbregistrera dig annars förlorar du din plats, se deadlines för webbregistrering nedan.

4 januari
Välkomstbrev skickas ut via email med kursinfo som preliminärt schema, litteratur och obligatoriska kursintroduktioner.

11 januari kl. 24.00
Sista dag för webbregistering för kurserna Hållbar utveckling B, 30 hp, Hållbar utveckling – värderingar, världsbilder och visioner, 15 hp, Sustainable Development – Project Management and Communication, 15 hp, Climate Change Leadership: Power, Politics and Culture, 15 hp, Technology, Power and the Future of Humanity, 7.5 hp, och Actors and Strategies for Change: Towards Global Sustainabilities, 7.5 hp.

12 januari kl. 24.00
Sista dag för webbregistrering för kursen Teknik, makt och mänsklighetens framtid, 7.5 hp.

13 januari kl. 24.00
Sista dag för webbregistering för kursen Sustainable Design – Ecology, Culture and Human Built Worlds, 7.5 hp.

18 januari kl. 9.15
Obligatorisk kursintroduktion Sustainable Development – Project Management and Communication, 15 hp, i rum 12:010, Blåsenhus, von Kraemers Allé 1A, karta: www.blasenhus.uu.se/om-blasenhus/besok/hittahit.

18 januari kl. 10.15
Obligatorisk kursintroduktion Hållbar utveckling – värderingar, världsbilder och visioner, 15 hp, i rum Öland, Geocentrum, Villavägen 16, karta: www.geo.uu.se/om-oss/geocentrum.

18 januari kl. 11.15
Obligatorisk kursintroduktion Hållbar utveckling B, 30 hp, i Norrlandsalen II, Geocentrum, Villavägen 16, karta: www.geo.uu.se/om-oss/geocentrum.

18 januari kl. 13.15
Obligatorisk kursintroduktion Climate Change Leadership: Power, Politics and Culture, 15 hp, i rum 12:010, Blåsenhus, von Kraemers Allé 1A, karta: www.blasenhus.uu.se/om-blasenhus/besok/hittahit.

18 januari kl. 13.15
Obligatorisk kursintroduktion Technology, Power and the Future of Humanity, 7.5 hp, i Laborativa lärosalen/Uppsala Learning Lab, Blåsenhus, von Kraemers Allé 1A, karta: www.blasenhus.uu.se/om-blasenhus/besok/hittahit.

18 januari kl. 17.15
Obligatorisk kursintroduktion Actors and Strategies for Change: Towards Global Sustainabilities, 7.5 hp, i rum 12:004, Blåsenhus, von Kraemers Allé 1A, karta: www.blasenhus.uu.se/om-blasenhus/besok/hittahit.

19 januari kl. 17.15
Obligatorisk kursintroduktion Teknik, makt och mänsklighetens framtid, 7.5 hp, i Norrlandsalen I, Geocentrum, Villavägen 16, karta: www.geo.uu.se/om-oss/geocentrum.

20 januari kl. 17.15
Obligatorisk kursintroduktion Sustainable Design – Ecology, Culture and Human Built Worlds, 7.5 hp, i rum 12:004, Blåsenhus, von Kraemers Allé 1A, karta: www.blasenhus.uu.se/om-blasenhus/besok/hittahit.

4 mars kl. 10.15
Obligatorisk kursintroduktion Sustainable Development – Worldviews and Discourses – A Seminar Series, 5 hp, i Hambergssalen, Geocentrum, Villavägen 16, karta: www.geo.uu.se/om-oss/geocentrum.
.

Kursen Livsfilosofi och det moderna samhället börjar i mars, information om webbregistrering och obligatorisk kursintroduktion läggs upp i februari.

Frågor och svar
Läs mer på www.uu.se/utbildning/antagning/efter-anmalan, www.uu.se/utbildning och www.uu.se/valkommen.

Hur går registreringen till?
– All registrering sker via webbregistrering på www.studentportalen.uu.se

När kan jag tidigast registrera mig och när stänger den?
– Webbregistrering öppnar 22 december och stänger en vecka innan obligatorisk kursstart, se exakta tider ovan. Kom ihåg att innan dess svara ja via antagning.se (senast 18 december). För reserver gäller särskilda regler.

Vad händer om jag missar registreringen?
– Om du missar webbregistreringen förlorar du din plats, kontakta susdev@geo.uu.se vid problem.

Hur och när ska jag registrera mig om man är reservantagen?
– Reservantagna och sent anmälda behöver närvara vid den obligatoriska kursintroduktion och erbjuds då att gå kursen i mån av plats.

Hur och när ska jag registrera mig om man är efterantagen?
– Se ovan.

Vem kontaktar jag på institutionen om jag har frågor?
– Kontakta susdev@geo.uu.se eller vid brådskande fall via sms: 073-065 02 28