Deadline 6 juni: Arbeta med hållbarhetsträffar för skolelever!

[Advertised in Swedish, due to that Swedish will be the working language]

Arbeta med Framtidsklubben GRO!

Under hösten 2021 fortsätter CEMUS och Uppsala kommuns samarbete med att ge skolelever i Uppsala möjligheter till fördjupande undervisning och samtal kring hållbar utveckling. Projektet riktar sig till elever i årskurs 4-9 med särskild begåvning och som har ett intresse av hållbarhetsfrågor. Genom olika övningar, interaktiva föreläsningar, diskussioner, rollspel och workshops får dessa elever chans att fördjupa sig tillsammans med andra elever från olika skolor i Uppsala kommun.

Verksamheten heter Framtidsklubben GRO och startade under vårterminen 2019 med stort intresse och engagemang från Uppsalas grundskoleelever. Nu i höst söker vi en student att jobba med en CEMUS-kursledare och en ytterligare student och hålla i tillfällena för årskurs 7-9 som träffas varje onsdag klockan 18.15-19.45, med start 29 september 2021, sista träff 15 december.

Vad du kommer att arbeta med
Arbetet innefattar planering och genomförande av Framtidsklubben GRO. Varje GRO-grupp har ett team bestående av 2 studenter och 1 anställd på CEMUS som planerar och leder tillfällena. Arbetet innefattar lektionsplanering och facilitering av övningar och workshops, fokus kommer att ligga på aktiverande undervisningsformer.

Arbetet görs i samarbete och dialog med CEMUS Forum och Uppsala kommun.

Vad vi söker
1 student med inriktning mot hållbar utveckling och/eller pedagogik och lärande. Arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga samt att självständigt kunna driva och slutföra sina arbetsuppgifter inom givna tidsramar.

Erfarenhet av pedagogiskt arbete (t.ex. arbete som SI-ledare eller mentor, arbete som kursamanuens/motsvarande eller genom praktik) är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, så som förmågan att kunna ta egna initiativ och att kunna lösa problem på ett för verksamheten konstruktivt sätt.

Villkor
Uppdraget genomförs utifrån en timpott, fördelat mellan planering och genomförande. Antalet timmar varierar beroende på vilken elevgrupp uppdraget avser. Ersättning ges i form av timersättning från Uppsala kommun och ges löpande under arbetsperioden. Tillträde sker september 2021 och projektet pågår till och med december 2021 (med möjlighet till förlängning).

Ansök
Genom att skicka ett mail till daniel.mossberg@cemus.uu.se med intresseanmälan (varför du skulle vilja jobba med GRO) och CV senast söndag 6 juni midnatt (kl. 24.00).

Har du frågor
Kontakta Daniel Mossberg, samverkansansvarig på CEMUS, 073-065 02 28 eller daniel.mossberg@cemus.uu.se.