Sista anmälningsdag 3 feb: Framtidsklubben GRO


Framtidsklubben GRO vårterminen 2025: Sista anmälningsdag 3 februari – första tillfälle 5 februari – fortsatt på Biotopia!

Vårterminens omgång av Framtidsklubben GRO drar igång första veckan av februari, läs mer och välkommen med anmälan via länkarna nedan!

Framtidsklubben GRO (Åk 4-6)

Fysisk närvarokurs, 2024-02-05 till 2024-04-23, kl. 16.30-18.00

Datum: 5/2, 12/2, uppehåll sportlov, 26/2, 5/3, 12/3, 19/3, 26/3, 2/4, 9/4, uppehåll påsklov, 23/4

Tid: 16.30 – 18.00

Plats: Biotopia, Vasagatan 4, 753 13 Uppsala

Kursledare: Emelie Cehlin och Rachel Vaughn

Klicka för anmälan via IST-formulär »

Framtidsklubben GRO (Åk 7-9)

Fysisk närvarokurs, 2024-02-05 till 2024-04-23, kl. 18.15-19.45

Datum: 5/2, 12/2, uppehåll sportlov, 26/2, 5/3, 12/3, 19/3, 26/3, 2/4, 9/4, uppehåll påsklov, 23/4

Tid: 18.15 – 19.45

Plats: Biotopia, Vasagatan 4, 753 13 Uppsala

Kursledare: Sofia Lentini och 1 ny

Klicka för anmälan via IST-formulär »

Har du frågor hör av dig till

Emelie Cehlin, fritidsledare Framtidsklubben GRO
emelie.cehlin@cemus.uu.se

Sofia Lentini, fritidsledare Framtidsklubben GRO
sofia.lentini@cemus.uu.se

Rachel Vaughn, fritidsledare Framtidsklubben GRO
rachel.vaughn@cemus.uu.se

Kristina Alricson, samordnare särskild begåvning, Uppsala kommun
kristina.alricson@uppsala.se                          
018-727 55 85

Daniel Mossberg, samverkansansvarig CEMUS, Uppsala Universitet
daniel.mossberg@cemus.uu.se
073-065 02 28


Framtidsklubben GRO är ett samarbete mellan CEMUS och Uppsala kommun där grundskoleelever deltar i en fritidsklubb där olika hållbarhets- och framtidsfrågor diskuteras. Fritidsklubben riktar sig till skolelever i Uppsala i årskurs 4-9 med särskild begåvning, antal platser är begränsat, och klubben är uppdelad i två grupper: årskurs 4-6 samt 7-9. Genom olika övningar, interaktiva föreläsningar, diskussioner, rollspel och workshops får dessa elever chans att fördjupa sig tillsammans med andra elever från olika skolor i Uppsala kommun. Verksamheten startade under vårterminen 2019 med stort intresse och engagemang från Uppsalas grundskoleelever. Projektet drivs gemensamt av Uppsala kommun och CEMUS, med gruppledare bestående av amanuenser på CEMUS samt studenter vid Uppsalas universitet och SLU.