5 dec: Konstgjorda regn och paviljonger under vatten – konsten och klimatkrisen

Välkommen till en öppen, biljett- och kostnadsfri föreläsning med Framtidsakademin på Uppsala Stadsbibliotek! Först-till-kvarn gäller då antalet platser är begränsat.

”Konstgjorda regn och paviljonger under vatten – konsten och klimatkrisen”

Anna-Maria Hällgren från Södertörns högskola föreläser om hur frågor om klimat och miljö aktualiseras i samtidskonsten. Anna-Maria lyfter fram och diskuterar exempel på hur konstnärer arbetar med dessa frågor – från konstgjorda regn till paviljonger som ligger under vatten. Anna-Maria Hällgren är fil.dr i konstvetenskap och ägnar sig både åt forskning och undervisning.

Framtidsakademin är ett samarbete mellan Folkuniversitetet och CEMUS och arrangeras tillsammans med Stadsbiblioteket i Uppsala. Verksamheten finansieras med stöd från Folkuniversitetsföreningen.

Tid: 5 december, kl 18-19
Plats: Uppsala stadsbibliotek, sal Malla.
Kostnad: Gratis och biljettfritt men först-till-kvarn (bra att vara på plats i tid då antalet platser är begränsat).

För mer om höstens program se: http://www.web.cemus.se/framtidsakademin/