8 maj: Internationell migration och den svenska landsbygden

Välkommen till föreläsning med Framtidsakademin på Uppsala Stadsbibliotek!

Internationell migration, transnationella nätverk och svensk landsbygd – hur hör dessa ihop?

Ali Najib, universitetslektor vid kulturgeografiska institutionen på Uppsala universitet, föreläser om hur den svenska landsbygden utvecklas av internationell migration och hur migranters transnationella nätverk och kontakter utanför Sverige kan bidra positivt till landsbygdens utveckling.

Ali Najib har lång erfarenhet av forskning om frågor kopplade till migration och invandring, såsom företagande bland invandrare och integrationsfrågor.

Framtidsakademin är ett samarbete mellan Folkuniversitetet och CEMUS och arrangeras tillsammans med Stadsbiblioteket i Uppsala. Verksamheten finansieras med stöd från Folkuniversitetsföreningen.

Tid: 8 maj, 18-19
Plats: Uppsala stadsbibliotek, sal Malla.
Kostnad: Gratis och biljettfritt men först till kvarn!

För mer om vårens program se denna länk