Nov 29: Frukostmöte – Gränsöverskridande forskning om rasism

För att förstå den växande rasismen krävs samarbete mellan forskare i olika discipliner. Det är tanken bakom nya Centrum för mångvetenskaplig forskning om rasism (CEMFOR) som inrättades vid på Uppsala universitet vid årsskiftet.

På höstens sista frukostmöte gästar Irene Molina och Mattias Gardell, vetenskapliga ledare vid CEMFOR, oss för att diskutera tanken bakom, och vikten av, gränsöverskridande forskning om rasism.

När: 29 november kl. 8.15-9.00, frukost serveras från 8.00
Var: Kollaboratoriet Uppsala, Östra Ågatan 19

Som vanligt serveras frukost till självkostnadspris från 8.00 med nygräddat bröd från Forsa hembageri, kaffe från Johan & Nyström och en hembakad bonus.

Frukostmöten på Kollaboratoriet är en plats för möten mellan akademi och civilsamhälle. Här får du chans att ta del av den senaste forskningen, självupplevda vittnesmål och utmanande diskussioner. Frukostmötet inleds med en presentation av en inbjuden gäst, följt av en gemensam diskussion. Initiativet är ett samarbete mellan CEMUS (Centrum för miljö-och utvecklingsstudier) och Studieförbundet ABF i Uppsala län.