Work in a sustainability project together with Uppsala kommun [In Swedish]

[Advertised in Swedish, due to that Swedish will be the working language]

Projekt i hållbar utveckling riktat mot elever i årskurs 4-9!

Under vårterminen 2019 kommer CEMUS, i samarbete med Uppsala kommun, att erbjuda en verksamhet där elever i årskurs 4-9  med särskild begåvning kommer att få chans till fördjupande undervisning kring hållbar utveckling. Genom olika övningar, interaktiva föreläsningar, diskussioner, rollspel och workshops får dessa elever chans att fördjupa sig tillsammans med andra elever från olika skolor i Uppsala kommun. Verksamheten går under arbetsnamnet ”Intresseklubbar för hållbar utveckling” och kommer innefatta 10-20 kvällsträffar med särbegåvade elever under våren 2019.

Vad du kommer göra
Arbetet innefattar planering och genomförande av ”Intresseklubbar för hållbar utveckling” tillsammans med 1-3 andra studenter samt 2 anställda på CEMUS. Arbetet görs i samarbete och dialog med CEMUS Forum och Uppsala kommun. Planeringen av klubbarna sker under hösten 2018 och genomförandet under våren 2019. Arbetet kommer innefatta lektionsplanering och facilitering av övningar och workshops, fokus kommer att ligga på aktiverande undervisningsformer.

Vad vi söker
2-4 studenter vid med inriktning mot hållbar utveckling och/eller pedagogik och lärande. Arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga samt att självständigt kunna driva och slutföra sina arbetsuppgifter inom givna tidsramar.

Erfarenhet av pedagogiskt arbete (t.ex. arbete som SI-ledare eller mentor, arbete som kursamanuens/motsvarande eller genom praktik) är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, så som förmågan att kunna ta egna initiativ och att kunna lösa problem på ett för verksamheten konstruktivt sätt.

Villkor
Uppdraget innefattar 25-70 timmars arbetstid, fördelat mellan planering och genomförande. Ersättning ges i form av timersättning från Uppsala kommun och ges löpande under arbetsperioden.
Tillträde sker snarast och projektet pågår till och med maj 2019.

Ansök genom att fylla i följande formulär: http://doit.medfarm.uu.se/kurt12868 senast onsdag 21 november 2018.

Har du frågor kan du kontakta Sanna Gunnarsson, samverkansansvarig på CEMUS, på sanna.gunnarsson@cemus.uu.se eller 076-3372692