25 november: Maria Wivstad om ekologisk mat nu och i framtiden

Onsdag den 25 november gästas Framtidsakademin av Maria Wivstad, föreståndare på EPOK – centrum för ekologisk Maria Wivstad SLU_EPOKproduktion och konsumtion vid Sveriges lantbruksuniversitet, SLU. Marias föreläsning kommer att kretsa kring hur vår matproduktion kommer att se ut i framtiden, varför vi behöver en helhetsbild av hur vi odlar, samt ge nya perspektiv på ekologisk mat.

Föreläsningen håller till i Kerstin Ekman-salen på Stadsbiblioteket och är gratis och öppen för alla. Vi börjar kl. 18:00 och håller på till kl. 19:30 med en paus i mitten där vi bjuder på frukt.

Framtidsakademin är en föreläsningsserie i fem delar per termin som samarrangeras av CEMUS på Uppsala universitet och Folkuniversitetet. Syftet är att nå ut med dagsaktuell forskning till allmänheten i frågor som rör hållbar utveckling och vår framtid.

Varmt välkommen!